Ingenting kvar mer än ett rostigt svärd, som hugger och vrider sig i ditt bröst. Vi ses på hjärtats bar, det här är brustna hjärtans höst. - L W

Idag är vi hemma sjuka, Nova har åkt på förkylning. Hon hade lite feber igår när hon kom hem från dagis, och både hostan och snuvan kom väldigt fort. Inte så oväntat direkt...
 
Imorse väckte hon mig genom att kräkas på min mage, inte det mysigaste jag varit med om precis. Så innan klockan ens slagit 06 hade jag hunnit duscha mig och barn, torkat kräka runt halva lägenheten och renbäddat sängen. Vi såg på film en liten stund, och sen somnade vi om och vaknade inte förrän klockan var 11.30. Sen dess har Nova legat nerbäddad i soffan framför en film, stackarn har ingen energi alls.
 
Jag funderar på om jag skulle passa på att sätta upp alla julgardiner idag, och kanske ta en tripp ner till förrådet och hämta upp elljusstakarna. Kanske senare, beror på om Lillis piggnar till lite och kan följa med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0