Torsdag kväll

Långt uppehåll nu, men har verkligen haft fullt upp!
Flytten har gått superbra, och jag och Nova trivs kanonbra! Det mesta är i ordning, nu är det bara alla prydnadssaker, hyllor osv. Men det får ta tid, jag måste ju bestämma mig hur jag ska ha det innan jag börjar skruva. Jag kommer få omtapetserat i sovrummet och i hallen, och det är jag verkligen tacksam över! I hallen är det just nu knallorange, och i sovrummeet gröna, trasiga tapeter. Sen ska dom även komma och måla om i tvättstugan och badrummet. När det blir gjort har jag ingen aning om, men tapetseringen blir väl om 2 månader kanske. Ska åka nästa vecka och beställa tapeterna. I hallen blir det något ljust, eftersom den är så himla mörk. Sovrummet hade jag tänkt göra rött, riktigt fin mörkröd-vinröd typ. Tror att det kommer bli kanon med nya svarta sängkläder och svarta gardiner. Mums!

Dock är jag och Nicke tvungen att måla om sovrummet på gamla stället, dom gillade inte att det var mörk svart-lila typ. Sen alla taklister på det, jättekul! Men hellre fixa det själv än punga ut med 5-6000kr, heltklart.
Hade tänkte fixa listerna imorrn, men Nova åkte passande nog på feber ikväll. Så jag måste skaffa barnvakt imorgon en stund, jag som ville passa på att umgås med henne all tid innan hon åker iväg till sin pappa igen. Jag hatar när hon är där, jag vill verkligen inte vara utan henne. Och en vecka är alldelens för lång tid! Sen att jag inte vet något om henne alls där, får inte veta något alls, det tär på mig. Jag vill alltid ha min docka nära! ♥

I privatlivet har det hänt en himla massa, men det är ingenting jag tänker skriva ut här. Men det är så, folk kommer och folk försvinner, tyvärr. Jag har själv valt att leva ensam, med bara Nova. För just nu vill jag inte ha ett förhållande, jag är inte redo. Inte redo att öppna mitt hjärta och släppa fram mitt inre igen, bara för att det kanske ska spottas och trampas på igen. Just nu tror jag inte på kärlek, det är överskattad. För tillslut blir man bara sårad, så varför inte bara skippa allt? Bättre att kunna göra vad man vill, med vem man vill. Utan känslor, utan problem. Så det är mitt val, acceptera det.

Ikväll ska jag faktiskt göra en tidig kväll, ska strax ta en varm dusch och sen lägga mig i sängen med en bra bok. Tråkig kväll tycker ni, men jag tycker det är skönt. Att ha Nova hemma är det bästa, hennes andetag och småljud på nätterna får mardrömmarna att försvinna. Hon är min stöttepelare här i livet, mitt enda viktiga! ♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!

Vi bara MÅSTE hitta på något någon dag :-)

Är det Bostaden du hyr av, om det är det så får du inte ta mörka tapetet (vinröd mfl) för dom blir fula så fort :-(



Kram Sofia

2010-09-02 @ 22:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0