Lördag dag

Nu har Nova precis somnat, efter lite bråk och trots från hennes sida. Hon valde att sova i sin säng, blir så glad när hon vill göra det! Inatt sov hon dock med mig, vill ha henne nära nu när hon sover så dåligt. Dock ville hon ligga för nära, vaknade flera gånger av att hon halvt låg på mig, och några gånger försökte hon tillochmed krypa under mig. Men det var mysigt ändå! Vi vaknade runt 08, men klev inte upp ur sängen förrän vid 9.30, så vi hade en riktig mysmorgon! ♥

Nu kommer Nadja snart hit, hon ska stanna på middag och även ikväll. Jag och Jossan ska stå på loppis imorgon, har en massa skrot jag tänkt sälja iväg! Så då passade det perfekt att Nadja kom idag, då kan jag smita iväg lite till förrådet och kika där. Måste även gå igenom alla bäbiskläder igen och sortera dom. Det får fixas efter lillan somnat, vill inte ha hennes hjälp till det ;D

Nova ska då vara hos sin faster och farmor imorrn under dom 4 timmarna jag är borta, och det lär hon uppskatta. Hon kan ju inte följa med mig, så då får det bli lite släktmys istället. Tror att Elin skulle haka på imorrn också, alltid trevligt med sällskap!

Jag som egentligen hatar att stå på loppis, det är verkligen inte min grej. Jag känner mig så fattig på nåt sätt, som om jag måste sälja saker för att få in pengar. Så tänker jag iallafall. Men vad annars ska man göra med alla miljoner saker jag inte använder längre? =)

Tänkte först om jag skulle sälja iväg alla babysitter, gåstolen osv, men det är väl lika bra att spara. Förhoppningsvis får jag ju en till liten nån gång, och då kan det vara skönt att ha kvar lite grejor. Men ska se vad som är värt att spara, och vad man kan vilja köpa nytt nästa gång.

Nu ska jag diska undan frukosten innan Nadja kommer, ska nog även passa på att vika tvätten.



Sliten mamma, sliten bäbis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0