Torsdag dag

Jag har faktiskt lite dåligt samvete över bloggen. Det har blivit sjukt dåligt med uppdateringar nu på slutet.

Nova har varit hemma från dagis hela veckan, hon har varit ordentligt förkyld. Ingen av oss har sovit bra nån natt, Nova har haft ordentliga hostattacker och mardrömmar. Så halva nätterna har bestått av att försöka lugna ner henne och vagga henne till sömns. Inatt fick jag sitta uppe med henne sovandes i famnen, det var enda sättet hon lyckades somna om på. På dagarna är hon extremt mammasjuk, jag får inte gå mer än 3 meter i från henne utan att hon blir ledsen. Hon ska sitta knä, kramas och hålla handen jämn. Vilket är sjukt mysigt, men jag är less. Sömnbristen börjar kännas av nu ordentligt, jag är helt slut i hela kroppen och huvudet. Dessutom håller jag på att åka på förkylning jag med, feberhuvudvärken är påväg. Men jag måste ju hålla humöret uppe för lillans skull.

Jag klagar egentligen inte, vi har haft en uuuunderbar vecka, Nova har aldrig visat så mycket kärlek som hon gjort nu dom senaste dagarna. Men det är tungt att behöva klara av allt själv. Det är nästan så jag börjar ångra mitt val över att leva ensam, det hade varit grymt skönt att ha nån att dela ansvaret med just nu. Ni föräldrar som lever tillsammans har ingen aning om hur tufft det är att vara ensamstående, det hade inte jag iaf. All respekt till dom som uppfostrar sina barn helt själva, jag vet att ni inte har det lätt. Det är svårare än vad man tror.

Jag kan inte ens gå iväg till affären, har inte varit utanför dörren på hela veckan förutom en snabbhandlig. Ikväll skulle dock Carro komma över och sitta med Nova en liten stund, jag måste ut på promenad innan jag blir tokig. Så det blir väl att gå till Ica och småhandla lite. Jag behöver vara själv en liten, liten stund iallafall.

Nu blev det här ett riktigt klagoinlägg märkte jag, men jag var tvungen. Nu blir det att leka och busa mer med lilltrollet, och koppla på det superbra humöret igen. Men det blir nog inte svårt, hon är ju min underbaraste!! ♥



Jag skulle följa dig till världens ände! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0