Tisdag kväll

Jag har haft en underbar dag idag! Jag och Nova gick ner på stan vid 12.30 för att luncha med finaste Emelie. Hon och jag umgicks hela tiden i 8-9an, men tappade kontakten när vi började gymnasiet. Hon bor nu i Göteborg, men är här i Umeå en vecka för att hälsa på familjen. Det var så kul att få träffa henne och snacka lite skit, vi har en massa att ta igen! Känns surt att vi börjat återfå kontakten nu när hon inte bor kvar här, men bättre sent än aldrig. Vi ska nog ses och umgås på torsdag kväll också, det blir super! Har verkligen saknat henne! ♥

I morse ringde jag även till Lerstenen för att anmäla mig till en lägenhet på Mariehem. Jag hoppas verkligen, verkligen att jag får den! Tjejen sa att nån skulle komma i veckan och kolla på den, men om dom tackar nej så har jag nog stor chans. Hon skulle höra av sig, så jag hoppas det blir i veckan. Det skulle vara kanon, nära till Novas dagis och samma inflyttningsdatum som då jag måste flytta ut. Så nu får ni hålla tummarna med mig!
Dock är det bara en 2a, så jag måste flytta igen sen när det är dags för Nova att sova i eget rum. Men det finns inga 3or ute, så jag får ta det som finns. =)



Den är på 75kvadrat, så den är ganska stor.

Nova har verkligen gjort mig stolt ikväll! Jag la henne i sin säng strax efter kl 19, efter det att hon suttit i mitt knä och ätit välling och kramats lite. Hon satte sig i sängen och pratade, sen la hon sig ner och somnade direkt. Helt utan gråt eller skrik, hon är verkligen världens duktigaste!

Nu ska jag läsa lite bloggar sen försöka hitta på nåt kul här i min ensamhet. Ska nog diska bort efter middagen, Carro kom hit och åt med oss. Får även ett snabb-besök sen, trevligt trevligt =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, du gör mig tårögd vännen! <3

2010-06-16 @ 09:57:17
URL: http://ebedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0