Tisdag dag

Imorse lämnade jag Nova på dagis kl 9 och gick direkt till gymmet för en timmes träning. Körde mycket hårdare än igår, och det känns! Mina ben är som spagetti, men det är ju inte så konstigt kanske. Kommer nog ha en jävulsk träningsvärk imorgon, men då får jag träna bort den. Ska passa på att köra varje morgon nu när jag har Nova, gymmet ligger ju nästan precis bredvid dagis så det är perfekt!

Igår var jag på vårdcentralen för att prata om huvudvärken. Läkaren kom fram till att det inte finns så mycket mer att kolla upp, har gjort i princip alla tänkbara undersökningar och tester redan. Han sa (precis som alla tidigare läkare) att det är spänning/stress huvudvärk. Fick några tabletter utskrivna som förhoppningsvis kommer hjälpa mot både sömnen och huvudvärken. Men jag vågar inte börja med dom den här veckan när jag har Nova, så det får bli nästa vecka. Han sa att många blir sega och väldigt trötta på morgonen, vilken kan ställa till med problem. Jag är bara orolig att jag kanske inte kommer vakna av Nova, så därför vill jag testa dom en vecka innan hon är här. Dom ska tas 2 timmar innan jag ska sova, så förhoppningsvis blir jag trött och kan somna som en vettig människa! Han skickade även en remiss så jag får träffa en sjukgymnast igen, måste ha hjälp med nacken. All stress har satt sig där, så jag har riktigt ont. Han rekommenderade även att jag ska börja med nån typ av yoga eller liknande, för att få lite tid att försöka slappna av och få ur all spänning ur kroppen. Så det ska kollas upp!

Igårkväll hade jag och Nova en kanonkväll. Först badade vi tillsammans i nästan 40 minuter, sen fick hon springa runt naken en massa, det gillades! Runt 19 la vi oss i soffan för lite mys framför tvn, hon fick äta sin välling där. Jag råkade tydligen somna, för när jag vaknade runt 21 låg lillan och sov i min famn. Det var underbart mysigt!! Lyfte över henne till sin säng när jag la mig, och hon vaknade inte ens när jag bar henne. Hon sov fram till kl 8, hon har slutar vara så extremt morgonpigg nu! =)

Själv somnade jag runt 02, och vaknade 04.20 och kunde inte somna om förrän efter 06 nån gång. Riktigt drygt!!

Nu ska jag plocka undan lite som Nova rivit fram, sen duscha och iväg till vårdcentralen för lite provtagning. Nova ska hämtas kl 15, så jag hinner precis!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0