Måndag dag

Idag är det måndag, vilket betyder att lillskruttan äntligen kommer hem! Hon kommer i eftermiddag, lite småförkyld och förhoppningsvis sugen på en massa mammamys!

Nu ska jag passa på att dammsuga lite så det är fixat för den här veckan, blir lite svårt att hinna med det nån annan dag. Nova är ju livrädd för dammsugaren, så det är smått omöjligt att göra det när hon är hemma. Ikväll åker jag kanske iväg för att se på lillasyster Amandas julavslutning i kyrkan, vi får se. Antingen så kommer Nadja hit och passar lillis, eller så får hon följa med. Kändes lite drygt att ta med henne faktiskt, det blir en massa trotsande av smöstormen och det vet jag att hon inte gillar! Så vi får helt enkelt se vad som händer.

Jag har haft en bra helg, sovit borta både fredag/lördag så det var riktigt skönt att komma hem till tystnaden och min egen säng igår! Trots detta sov jag knappt något alls inatt, tabletterna funkar inte så bra som jag hoppats. Men nu när Nova kommer hem har jag ju nån att mysa med, det borde göra saken lite bättre.

I fredags var det julbak hos mamma med alla syskonen, och vi klädde även granen och bara umgicks! Hade tänkte åka ner på krogen en sväng, men lyckades faktiskt inte få tag i nån skjuts. I lördags var vi på stan och handlade julklappar, och kvällen spenderades hos Alex med film. I går var jag iväg och köpte dom sista julklapparna, så nu är jag så gott som färdig. Eller, en av Novas saknas och en till pappa. Det får fixas i veckan!

Fick något med ångest när jag räknade ut på ungefär hur mycket jag spenderat på julklappar. Det blev helt klart ett par tusen för mycket!!! Men det bästa jag vet är att köpa saker till andra, så det är väl inte så konstigt.

Bilder från i fredags kommer sen, nu ska jag stoppa in en tvätt och sen dammsuga. Måste även hinna duscha och göra mig färdig innan dom kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0