Torsdag dag

Imorse var det dags fär Novas 18månadersspruta, och det gick jättebra! Läkaren och bvcsköterskan tyckte att Nova var jätteduktig och väldigt framåt och aktiv. Kul när man får så mycket beröm för sitt barn!!

Nova började inskolningen på dagis i måndags, och det har gått suveränt bra! Mitt mammahjärta har nog aldrig varit så fullt av stolthet förut. Igår lämnade jag henne ensam där mellan 10-14, och det hade bara gått bra. Hon hade ätit två portioner till lunch, somnat bra och sovit 1.5 timme. Hon verkligen älskar att vara där, inga sura/ledsna miner alls. På morgonen när jag frågar om hon vill åka på dgis nickar hon och blir superglad!

I helgen fyllde jag ju 20, och det firades tillsammans med 11 av mina närmaste vänner ute i pappas stuga på en ö i havet. Vi hade kanonkul, grillade, badade, bastade, spelade kubb, drack alkohol (kanske lite för mycket som vanligt) och bara umgicks. Helt klart min bästa födelsedag någonsin, tack alla! Fick underbara presenter också, tur att jag har generösa vänner ;D

Fick bla en parfym, presentkort på hm på 750kr, presentkort på Carlings på 300, martini, passoa, världens snyggast skjorta, osv. Så nästa vecka blir det en ordentlig shoppingtur ;D

Nu ska jag sätta igång och städa lite, Nicke tog Nova till dagis efter bvc, så han kommer hem med henne efter 14 idag. Då ska vi ner på stan en stund med Elin som är barnvakt åt finaste Alvin, så det blir en massa mys! Ikväll kommer pappsen och ska byta ut mitt golv i köket, jag lyckades glömma frysen öppen i ett dygn, så det låg vatten över hela golvet. Vilket resulterade i att bräderna svällde, och eftersom jag flyttar om 2 veckor måste vi byta det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0