Onsdag dag

Det är typiskt mig, nu har jag gått och blivit sjuk. Vaknade upp imorse med ont i halsen, och nu idag har febern och huvudvärken kommit. Det blir ofta så, att jag blir sjuk när jag minst vill det. På lördag har jag planerat en massa saker till Nadjas födelsedag, vi ska käka middag, festa och en massa adra grejer jag inte kan skriva ut här. Men hur blir det om jag är sjuk? Jag håller tumamrna att det hinner bli bättre. Ska knarka alvedon och äta så mycket c-vitamin och kanjang jag bara orkar.

Lillan mår då bättre idag, hon har ingen feber och snuvan verkar ha minskat ordentligt. Hon är på bra humör idag, väldigt klänging dock. Men det är mysigt! Just nu sitter hon på golvet, spelar musik och dansar. Min lilla go´tjej!

På förmiddagen när hon sov passade jag på att ta ett supervarmt bad. Jag tänkte att hon borde komma in till mig om hon skulle vakna. Helt plötsligt hör jag hur nån sätter på tvn, så jag kliver upp och torkar mig. När jag kommer in i vardagsrummet ser jag hur lillan sitter i soffan och tittar på tv. Hon är för duktig! Varje dag är det någonting nytt, jag hinner inte med alla framsteg ordentligt!

Hon har 6 tänder nu, det har jag glömt att skriva ut. Hon äter själv, både med händerna och med sked. Hon lyssnar och förstår det mesta, tex om man ber henne hämta sin flaska i köket så hämtar hon den. Hon är sjukt envis också, får hon inte som hon vill blir hon riktigt arg. Hon skrattar sig igenom dagarna och verkar vara så nöjd med livet.

Nu ska vi sätta oss i soffan och pussas och kramas lite <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0