Torsdag morgon

Den här dagen började ju bra. Skulle byta blöja på lillan på hon vaknade, och då hade hon bajs överallt. Hela ryggen och pyjamasen. Så det var bara att ställa sig och tvätta av henne, och tvätta båda pyjamasen och handduken. Men sånt gör mig ingenting, det är ju bara hennes bajs. Hade det varit nån annas, då hade det varit en helt annan sak.

Idag blir nog också en lugn dag, lillan är fortfarande sjuk så vi ska hålla oss hemma. Vi ska no öva lite på att gå, hon har blivit så duktig! Hon går själv med lära-gå-vagnen hon fick av mormor, och det enda hon behöver lära sig är att hitta balansen för att gå själv. Min stora flicka! Nu stälelr hon sig upp själv också, med hjälp av möbler och diverse sånt. Och hon blir så gald när hon lyckas! I sängen är det inge lugn och ro heller, utan det ska hela tiden krypas, snurra riunt och klättra över dom som ligger där. Och det är så kul!

Igår var Elin här, och det var supertrevligt! Vi tog en långpromenad till Ica på Teg, för jag skulle handla. Lillan satt så snällt i vagnen, och pratade hela vägen hem. Hon var verkligen påbylsad, med overall och allt sånt. Vill inte att förkylningen ska bli värre.
Kan lova att det blev en massa tjejprat, det var länge sen jag var med Elin själv. Det behövde vi!

Nu ska jag gå och försöka få i oss någon frukost, sen ska vi nog lägga oss igen. Lillan ska sova och jag ska nog se klart den nya Wallanderfilmen jag började med igårkväll.



Kommentarer
Postat av: Angelica

Sötaste Nova! Ja nu då hon kryper och ställer sig upp överallt blir det inte en lugn stund kan jag lova! Men det är väldigt mysigt det med! :) Vår lägenhet har blivit väldigt kal sedan Alvin börjat gå och kan nå allt, och då menar jag ALLT! Men det är bara en period i livet sedan får man börja ställa tillbaka blommor och lampor m.m. :P Men så kanske vi en ovanligt pillrig son också, det vet jag inte :P



Hoppas vi kan ses nån dag! Kram och pussa Nova från mig!

2009-10-22 @ 10:46:44
URL: http://honeybum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0