Torsdag kväll

Här hemma är alla sjuka, på ett eller annat sätt. Nicke och Nova ligger i feber och förkylning, och jag har åkt på urinvägsinfektion. Var på vårdcentralen imorse och fick pencillin. Tur att jag "bara" har det, annars hade det blivit jobbigt, eftersom Nicke har har 40 graders feber och är mer död än levande. Han orkar såklart inte ta hand om Nova, så det är min uppgift nu. Men jag tror att febern har börjat gå ner, och han är lite piggare. Nova fick 39 grader i feber igår, och det har hållt i sig idag också. Hoppas verkligen att hon mår bättre imorgon, hatar att se henne dålig. Hosta har hon också, och är snorig.

Ikväll har jag varit och jobbat och sen var jag och hämtade hem våran katt Prosit. Hon försvann för en vecka sen, och jag har varit så orolig. Vi satte in en annons i vk idag, och hoppades att nån skulle höra av sig. Jag hade nästan gett upp hoppet att få se henne igen, när det ringde en underbar tjej från Djurskyddet. Dom hade fått in en katt igårkväll som liknade bilden på Prosit som vi hade i tidningen. Och när jag beskrev henne så stämde allt, utom att tjejen sa att katten hon hade hittat var gravid igen. Och ni kan förstå lyckan när jag åkte dit, och såg att det verkligen var Prosit hon hade! Min älskade, fina kisse! Så vi får nog kattungar ännu en gång, om tjejen har rätt. Hon var inte helt säker, men hon trodde det, så vi får se. Just nu är jag överlycklig att ha fått hem henne, jag trodde att hon var borta för alltid. Nu är det iallafall slut för henne med att vara ute, vågar inte riskera att hon försvinner igen. Men det lär inte bli lätt att avvänja henne med det.
Just nu ligger hon och sover bredvid Nova och Nicke i sängen, hon är verkligen myssjuk!

I helgen har jag inga planer, det blir nog bara superlugnt. Ska nog vara hemma och ta hand om mina sjuklingar, och såklart jobba lite också.

Var på stan med Elin igår, och hittade ett apr sjukt snygga skor. Blev helkär, och vill verkligen ha dom! Ska gula med Nicke så jag kan få köpa dom. Annars så köpte jag inte så mycket, puder till mig och ett par strumpbyxor till lillan. Det behövdes, alla hennes har börjat bli för korta i benen. Hon växer så fort!

Nu ska jag börja dra mig, ska kolla facebook och sen krypa ner i sängen för en massa mys med alla där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0