Torsdag kväll

Nu har Nicke precis åkt i väg på innebandy träning, så jag är ensam. Eller, lillan är ju såklart hemme, men hon ligegr och sover. Stackarn är fortfarande sjuk, snoret bara sprutar och febern ligger på runt 38grader. Inte så mycket, men tillräckligt för att det ska märkas på henne.

Men vi tog oss iallafall en liten sväng ut ieftermiddags. Vi for och käkade på jobbet, sen åkte vi förbi en snabbis hos Novas farfar. Sen åkte vi hem och busade och lekte en massa. Nova övade med att gå med lära-gå-vagnen, och hon är så duktig. Jag blir nästan gråtfärdig nu när jag sitter och tänkter på hur stolt jag är över henne. Hon utvecklas varje dag, och alltid är det något nytt. Glädjen i hennes ansikte när hon går eller lyckas ställa sig upp går inte att beskriva.
Idag stod hon helt själv, bara med lite hjälp av gåstolen. Så nu gäller det bara för henne att hitta sin balans. Men vi har sagt det, att innan jul ska hon kunna gå, så det blir att träna med henne varje kväll. För hon tycker verkligen att det är roligt!

Vi har fått hem alla kläderna vi beställt till lillan från Ellos också. Vi handlade för 1200 kr, och allt i str 80, så det lär dröja några månader innan hon kommer kunna använda dom. Men det är bara bra, just nu har hon så sjukt mycket kläder! Det finns fortfarande en massa oanvänt i garderoben. Jag räknade häromdagen att hon har 12 pyjamasar hon kan ha, och hur onödigt är inte det egentligen? Även om hon får en ny varje dag, hinner hon ändå aldrig använda alla innan det är dags att tvätta. Men min lilla tjej förtjänar det bästa, och det kommer hon alltid att få! Jag ska göra allt jag kan och lite mer för att hon alltid ska ha det bra!

Nu ska jag nog gå och spela lite mer tvspel, och vänta på att Nicke ska komma hem. Håller på att spela Guldkompassen, men det är inte så bra. Grymt segt spel! Men vad gör man inte för lite tidsfördriv? Först - röka! =)



Kommentarer
Postat av: petra

vad söt man får va :)

2009-10-22 @ 21:37:26
URL: http://emeliesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0