Lördag kväll

Nu har jag och Nicke precis ätit godmiddag. Det blev kött, potatisgratäng, sallad, pepparsås och vitläksbröd. Till det drack vi.. julmust. Första gången det här året, och det var lika gott som vanligt. Men nu börjar man längta till julen.

Snart är det dags för Nova att sova, men först ska hon få busa av sig lite. Hon sitter nu i gåstolen och gör pappa irriterad, han försöker göra nåt med tvn och sladdarna, men lillan är bara ivägen.

Det var sjukt lugnt på jobbet idag, inte mycket folk alls. Tur att jag köpte med nig en tidning, så jag hade något att läsa. Det blev SOLO, snorkonsum har inte sånt stort utbud av tidningar märkte jag. Men det funkade kanon. Imorgon jobbawr jag kväll, och det brukar vara rejält med folk på söndagar. Det är helt klart mycket roligar att jobba när det är så.

Igår for jag till Nadja efter jobbet, och vi myste framför idol med popcorn och riesen-godisar. Tog sista bussen hem, den som gick 23.02. Nicke sov när jag kom hem, så rolig var han. Jag tittade då på några avsnitt av sex and the city, för jag kunde inte sova. Lillan sov jättedåligt, och vaknade till hur mycket som helst. Senaste gången jag tittade på klockan var den strax efter halv två, så jag somnade väl däromkring nån gång. Nova bestämde sig för att vakna vid 4, och då fick hon mat med det tog lång tid innan hon somnade om. Tur att Nicke tog henne på morgonen så fick jag sova lite längre. Han och Nova klev upp vid halv åtta, och jag vid nio.

Nu ska jag gå och busa med Nova innan vi ska lägga oss i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0