Lördag dag

Lillan vaknade första gången strax före fem i morse. Då gav jag henne mat, bytta blöja och gjorde allt för att hon skulle somna. Men hon ville inte, utan gjorde allt fö att hålla sig vaken. Men jag tänkte absolut inte ge mig, utan vi låg kvar och myste och småbråkade lite. Hon ville absolut ligga på mage,vilket gör att hon inte kan somna. Krypa runt ville hon också, men det ville inte mamman. Jag var sjukt trött.

Hon somnade tillslut efter sex, närmare halv sju. Men hon sov inte länge, utan Nicke klev upp med henne efter sju nån gång. Jag sov, så jag vet inte riktigt vad klockan var. Men vid nio kom dom och väckte upp mig, för då var det dags för lillan at somna om igen. Men samma sak igen, hon var sjukt envis! Så det blev både lite skrik och tårar. Men vi hade det helmysigt iallafall. Vid kvart i tio somnade vi alla tre, och vaknade inte förrän halv tolv. Så jag känner mig faktiskt rätt utvilad.

Nu väntar jag på att Nicke ska komma hem, så jag kan gå och ta ett bad. Var riktigt sugen på det, för mig rygg och nacke gör jätteont. Vet inte vad jag har gjort, men ont gör det. Lillan sitter i gåstolen och springer runt runt överallt. Pratar och skrattar gör hon också, min gofis!

Justja, har glömt att skriva att Nova nu är jätteduktig på att stå på alla fyra, nu dröjer det inte många dagar tills hon kryper på riktigt. Nu kan hon jucka (?), och gör det hela tiden som en tok. Och hon älskar det! Ska nog lägga oss på golveten stund och träna krypningen lite.

Ikväll bli det som sagt att vara med Elin, jag åker till henne vid halv sju kanske. Hon skulle käka middag hos sin mamma, så det är därför det blir lite sent. Men det blir nog bra.



En av Novas favoritsysslor, att dra ut och undersöka vad som finns i lådorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0