Tisdag kväll

Det var faktiskt riktigt skönt en långpromenaden idag, lite jobbig bara. Det blev ju så jävla varmt =)
Vi var ju och vägde lillan på bvc idag, nu är hon stora tjejen! Hon är 55 cm och väger 4610 gram. Så hon har gått upp 1,5 kilo sen hon föddes. Och det märks när man håller henne. Men annars såg allt bara fint ut. Hennes svamp hon fått på tungan var helt borta, så nu slipper vi smörja. Salvan vi fick från bvc såg hemsk ut, det såg ut som att hon sugit på en bläckpenna som gått sönder. Knall blå/lila.

Annars har vi inte gjort så mycket, bara tvättat och så. En massa prat blev det också, och vi kom båda fram till det vi ville. Så nu är det bara att kämpa lite hårdare, och försöka mer.

Lillan har varit jättegnällig ikväll, hon har bara velat äta och äta. Så tillslut, när nicke for iväg en sväng och hon bara gallskrek, fick jag ge henne lite ersättning. Men det räckte med 40ml och nu sover hon sött. Somnade i mina armar, men nu ligger hon i sin säng!! Trodde att hon skulle vakna när ja la ned henne som hon brukar, men inte det. Så nu ska jag och älsklingen sätta på en film och bara mysa, det behöver vi! Ska även käka kycklingcurryröramacka (oj, vad långt namn) som nicke var och köpte. Mumma!

Imorgon ska jag och Nova till mamma, hon ringde idag och undrade om vi ville komma på lunch. Och det tackar man ju inte nej till ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0