Måndag morgon

Den 16e februari kl 09:14 föddes världens vackraste flicka.
Hon ska heta Nova, och vägde 3175gram och var 48cm lång.


Första bilden på den nya familjen.


Kejsarsnittet gick jättebra, var grymt nervös och rädd innan, men det mesta släppte så fort dom satte igång. Det tog inte lång stund från att de började tills lillan var ute, drygt fem minuter kanske. Och vilken känsla det var, att för första gången se sitt eget lilla barn. Något som vi väntat på i nio månader var äntligen här hos oss! Hon är verkligen världens finaste, helt perfekt.

Efter att dom tagit upp lillan fick Nicke gå iväg med henne och en barnmorska till ett litet rum, där hon kollades och navelsträngen klipptes. Sen fick jag hålla i henne, och det är helt klart en av de bästa grejerna jag gjort i mitt liv!
Hon fick ligga hos mig ett tag, medans dom påbörjade att sy ihop magen. Men efter ett tag gick Nicke ner med henne till förlossningen, och jag kom dit så fort jag var ihopsydd.



Vi stannade bara på BB i två nätter, och sen fick vi åka hem. Jag fick inget eget rum, så Nicke var tvungen att åka hem på kvällarna, och sedan komma tillbaka på morgonen. Men jag är helnöjd med tiden där, personalen var helt underbar och vi fick hjälp med precis allt vi bad om. Så jag har inget negativt allt att säga om de första dagarna. Förutom då att jag saknade Nicke när han var tvungen att åka hem.

Idag blir Nova två veckor, min fina flicka! Hon är så snäll, vi har helt klart haft turen på vår sida. Inge skrik, utan sover ibland hela nätterna. Vaknar bara då hon vill ha mat, och somnar lika fort igen efteråt. Hon är världens bästa!



Kommentarer
Postat av: frida

jag gjorde också kejsarsnitt, skakade som ett asplöv innan jag fick bedövningen! och guuuu så söt nova är! :)

2009-03-07 @ 21:32:25
URL: http://freyasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0