Måndag morgon

Nu sitter jag på skolan och ska snart sätta igång med uppgiften om psykiska påfrestningar. Läraren ska hämta en film jag ska se, och sen ska jag analysera och hålla på. A beautiful mind är den jag ska se, nån som sett den? =)

Har inte skrivit nåt alls under helgen, så jag tänkte göra en kort sammanfattning.
I torsdags sov amanda över hos oss, och vi hade det hur mysigt som helst. Åt middag hos Nadja, och amanda fick sjunga singstar som hon tjatat om hur länge som helst. Hon är verkligen jätteduktig, min stora tjej!

I fredags for vi och solade på morgonen, och sen tog jag, amanda och Nova en promenad ner till stan. Vi åt glass och bara kände lugnet i solen. På kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt.

I lördags klev vi upp tidigt och for på ikea. Nova var hur duktig som helst! Hon sov hela vägen dit, och satt sen lugnt och snällt i bärselen. På vägen hem blev hon lite gnällig och grinade en massa, men så fort jag satte mig i baksätet och strök henne över kinden somnade hon. Allt som behövdes var lite mammakärlek!

Vi handlade inte så mycket som vi tänkt, det blev inga möbler alls. Vi väntar tills vi målat och fixat färdigt Novas rum så vi vet vad som behövs. Så det blir att åka ner en till gång snart.
Men en massa smågrejer blev det iallafall. Bla en matstol till lillan, nya hyllor till alla våra miljoner dvd filmer, glas och en massa massa mer.

Lillan fick också lite nya kläder, köpte 4 supersöta bodysar och ett par nallepuh strumpor. Jag hade tänkt shoppa en massa, men kände verkligen inte suget när vi väl var där borta. Det var typ 50 grader varmt ute och lika varmt inne i köpcentrumet.

På kvällen for Nicke till en arbetskompis på fest, så jag och lillan for ner till stan med Carro. Vi satte oss på kajen och drack en öl. Men det var såhög musik så vi fick sitta jättelångt bort, nästan vid kyrkbron så inte Nova skulle bli störd. Tur att jag har världens snällaste dotter!

Igår spelade vi bingolotto, och jag vann 200 kr igen! Inte dumt ;)
Lillan åt gröt för första gången också, och hon gillade det! Hon var jätteduktigt, det gick mycket bättre än vad jag trott. Lägger inte bilder på det sen när jag kommer hem, har inte lagt in bilderna från datan än.

Dagens planer är att gå på stan med Nadja och Carro. Måste hitta en klänning till studenten! Känner paniken och stressen nu! Ska även hitta mig ett par nya jeans och lite smink. Har klipptid kl 15.15, är riktigt taggad! Äntligen ska jag göra nåt åt håret!

Näe, nu ska jag sätta igång, ska börja kolla på filmen hade jag tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0