Tisdag morgon

Nu försöker jag få lillan att somna, vilket inte är det lättaste. Hon ligger i sin säng och skrattar och pratar med sängmobilen. Hon tycker den är riktigt rolig. Jag ska sprinag ner i tvättstugan och börja tvätta så fort hon har somnat. Det nehövs kan jag lova! Hade tänkt göra det under veckan när Nicke var borta, men jag var nästan inte hemma någonting alls.

Elin sov ju här i fredags, och vi somnade väl inte förrän vid fyra. Och klockan halv sju var vi tvungen att kliva upp och göra oss färdiga. Vi skulle möta upp Johan och Robban på statiol klockan åtta. Jag handlade inte sådär jättemycket, utan lite smågrejer till lillan och en present till Nadja. Jag hade lovat att köpa det i födelsedagspresent till Nadja förra gången jag for dit, men det glömde jag bort.

Vi hann även med lite shopping i Birsta Köpcentrum. Jag köpte en brun klänning/tunika/linne till mig, och en klänning och en pjamas till lillan.

Vi kom inte hem förrän vid halv tolv på kvällen, så vi hämtade lillan ganska sent. Robban var snäll och skjutsade mig till pappas stuga för att plocka upp henne. Mitt lilla hjärta hade varit så snäll med morfar! Tur att jag har världens bästa prinsessa!

Nicke kom hem i lördagsnatt också, det var kul! Hade saknat honom till tusen!

Ikväll blir det kanske att åka ut till stugan, men jag känner ingen pepp eftersom det är sånt skitväder! Men vi får se hur vi gör, om vi kanske väntar tills vädret blivit bättre?

Ajustja, glömde skriva att lillan somnade i sin egen säng igårkväll. Elin var här och umgicks med oss, och då tänkte jag att vi skulle prova och se om hon vill somna själv. Och det gjorde hon. Mammas duktiga tjej!
Vi var och köpte en gåstol på babyproffsen till henne igår, och hon älskar den! Hon förstår inte hur hon ska göra med fötterna, men det är ju kanske lite tidigt. Hon gillar iallafall när det lyser och spelar musik när hon slår med händerna.
Oj, så jag älskar den flickan!

Slänger in bilder på kläderna jag köpte, och t-shirtarna Nicke köpte till henne i Västerås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0