Lördag kväll v.35+1

Nu ligger jag i sängen med världens huvudvärk och försöker samla energi för att kliva upp. Måste klämma i mig lite mat, har inte ätit middag än, och jag börjar bli hungrig. Egentligen var det tänkt att jag skulle med Nicke och hans familj på droskan och käka buffé, men det satte huvudvärken stopp för. Så istället har det blivit en hellugn kväll framför tvn och datan. Har även hunnit med att läsa lite, och det är ju inte helt fel. Längtar efter Nicke nu, börjar känna mig lite ensam.

Idag har vi varit i lägenheten hela dagen och målat. Nicke har målat både vardagsrummet och sovrummet, medans jag häll på med öppenspisen. Det är ett himla pillerjobb, hoppas jag hinner färdigt med det imorgon. Det blev ljusgrått i vardagsrummet, och mörklila i sovrummet. Jättesnyggt! Vi ska även tapetsera fondvägagr i båda rummen, det blir nog kanske en svart med något på i sovrummet. Är helnöjd, och längtar som en tok tills allt är färdigt. Men vi har ju en hel del kvar, köket, hallen, bebben rum. Och allt det ska tapetseras, så det är en del jobb. Men vi ska försöka hinna färdigt under veckan, tur att folk är snälla och ställer upp å hjälper.

Igår blev det middag med familjen, käkade kinamat på Eurasia. Mumma! Det var superkul, och länge sedan sist. Men det har ju varit som det har varit, men nu börjar det bli bättre. Känns jätteskönt. Ska lägga upp bilder sen, men dom är på Nadjas kamera.

Men jag tänkte iallafall bjuda på veckans magbild, den bliev dock inge bra, men så går det när man måste ta den själv.



v.36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0