Fredag dag v.36+0

Den här dagen blev inte alls som jag tänkt mig, ingen skola, inget prov. Vaknade upp med sprängande huvudvärk imorse och trött som satan. Har haft så ont i ryggen inatt, så det har blivit lite sömn. Istället har jag börjat packa lite smått här hemma, alla filmer och lite i köket. Ska till nya stället ikväll och börja flytta saker. Jossan ska hjälpa till också, det ska bli kul att umgås lite. =)

Igår var vi ju på ultraljud, och bebben hade inte vänt sig. Så vi fick prata med en förlossningsläkare och fick en tid för vändning. På onsdag morgon blir det ett försök, hoppas det funkar. Läkaren berättade att bara drygt hälften av alla försök fungerar. Så går det inte blir det kejsarsnitt. Barnmorskan som gjorde ultraljudet mätte och vägde bäbis, och det visade sig att h*n är lite liten. Inte så att det är farligt eller nåt, men den låg drygt 10% under normalt. Lillskrutten vägde ca 2400 gr, och den ska egentligen ligga på drygt 3000 gr i den här veckan. Men eftersom hon sa att det inte alls var farligt är jag inte orolig eller så. Annars så sa hon att allt såg bara bra ut, och det var skönt att höra. Lite orolig är man ju att något ska vara fel, men det kan man ju inte veta förrän efter den kommit ut.

Nä, nu ska jag gå och fortsätta här, innan Nickepicke kommer hem. =)

Veckans magbild (v.37):



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0