Söndag dag v.38+2

En dag kvar nu. Imorgon är det äntligen dags att bäbis ska titta ut!

Måste erkänna att paniken börjar ta över lite grann nu, jag är livrädd! Rädd för kejsarsnittet, rädd att bäbis inte ska vara helt frisk och rädd för allt som kommer komma. Hur vet man egentligen att man är redo att bli mamma? Tänk om jag inte alls passar som det? Vet inte hur jag ska skriva för att få ur mig allt, just nu känns det bara som en massa ihopblandad dimma i huvudet.

Ska sätta igång och städa här hemma nu, vill att det ska vara fint överallt då vi kommer hem från bb. När vi kommer hem med lillskrutten. Måste packa det sista som ska med också, tvättade igår så nu har jag fullt med rena kläder. Var även och köpte det sista igår, mer blöjor och allt man behöver. Vi satte också ihop sängen, så nu står den i sovrummet, bäddad och färdig. Väntar bara på nån som ska sova där. Prosit, myskissen våran, hade tydligen sovit där inatt, måste se till att hon lär sig att hon inte får det.
Ikväll blir det nog bara att ta det lugnt här hemma, ska mysa lite och se till att allt är färdigt. Ska vara på förlossningen klockan sju imorgon bitti, och snittet blir väl där strax efter åtta någon gång.

Ska se till att njuta av magen fullt ut idag och inatt, för imorgon är den borta. Men vi byter ju ut den mot något ännu underbarare!

Aja, nu ska jag sätta igång, uppdaterar mer sen.



Nicke, min älskade och stöttepelare genom allt!

Kommentarer
Postat av: jonna

Du kommer att klara detta superbra. Alla känner osäkerheten när det drar ihop sej för bebis att komma. Och rädslan för att det ska vara något galet och att man inte ska klara mamma rollen är normalt. Det visar att du är mer än mogen att axla rollen som mamma. Å vad jag känner igen paniken, har haft samma panik varje gång jag har fött barnS

Du föressten.. glöm inte amingsinläggen till bb.. man glömmer alltid dom:P

2009-02-15 @ 13:24:56
Postat av: Mamma

Grattis Elle o Niklas! Sköt om er nu och njut av tiden på BB! Älskar dig! Det här kommer du att klara galant!

2009-02-16 @ 12:04:24
Postat av: Erica

Grattis till er alla. =)

Hoppas att allting gick bra och lycka till nu.

Du kommer att vara en jätte bra mamma.

Jag saknar dig och du kommer alltid vara min ängel. <3

2009-02-18 @ 17:16:13
Postat av: johanna från klassen :P

Grattis Elisabeth! hörde att du blivit mamma nu! hoppas vi får se lilla skrutten snart :) klassen hälsar grattis!

2009-02-19 @ 12:45:22
URL: http://litenjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0