Fredag morgon v.37+0

Oj, vad det hänt saker under veckan. Men har inte haft internet här hemma, förrän nu. Det ringde en kille från Telia i morse för att berätta att telefonen, internet och tv ska funka nu. Och det gjorde det! Jag känner mig kanonnöjd! =)

Igår blev det en lång dag, åkte in till förlossningen strax innan sju på morgonen för ett försök till att vända bäbis. Det blev en evig väntan, blandat med ultraljud, ctgkurva, spruta och ännu mer väntan. Men tillslut där runt tio kom två läkare och två barnmorskor för att sätta igång och prova vända. Men lillskrutten där inne vägrade. Och ont gjorde det, nåt så jävulskt. Men tur att Nicke var där och kunde hålla handen och tårka tårarna, det gjorde det hela mycket bättre. Så som sagt, så ligger förfarande bäbis i säte, så vi fick en tid för kejsarsnitt, eftersom dom inte låter en föda om bäbisen inte har huvudet först. Den 16e februari (måndag) är det dags för mitt lilla mirakel att komma ut till världen! Och vi längtar, mer än någonsin nu när det är så nära. Men jag känner paniken också, både över att behöva snittas och hur det kommer bli efteråt när vi är mamma och pappa.

Vi ska på inskrivning på fredag den 13e (otursdagen!) och träffa alla läkaren som ska operera mig, narkosläkaren och förlossningspersonal. Det skulle ta drygt tre timmar, och efter det får vi åka hem, och komma tillbaka på måndagen.

Kan inte beskriva känslan av att veta att om drygt en vecka har jag en liten bäbis i famnen. En bäbis som är bara vår och som vi skapat.

Nu blir det att försöka sätta i sig lite frukost, hoppa in i duschen och plocka undan lite här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0