Tisdag kväll

Nu har jag precis sorterat alla julklappar. Eftersom vi ska fira jul 3 dagar, så behövde jag strukturera upp det hela lite. Nickes mamma och hans syskon kommer hit på julafton, tillsammans med hans mormor och morfar. Så dom julklapparna fick ligga längst fram, och det var inte lite kan jag lova!
På juldagen kommer pappa och hans familj hit, inkl mina systrar, och på juldagen åker vi hem till mamma på julmiddag. Det blir kanon, får fira med hela min familj, dock på olika dagar och inte på självaste julafton. Men det blir nog bra. =)

Jag har då noll julkänsla, och som det känns nu skulle jag lika gärna kunna hoppa över julen. Just för att jag inte har längtat, och det inte känns som att det bara är 2 dagar kvar. Jag saknar tiden när man var mindre, då man nästan längtade ihjäl sig. Vilken känsla det var, att vakna upp på juldagsmorgonen och veta att äntligen är dagen här!

När jag var liten firade vi alltid jul hemma hos farmor och farfar, men när dom båda dog så blev det hos mamma vi firade. Där är det julstämning och traditioner hela dagen, och det är jul för mig.
Förra julen var samma sak, ingen julstämning över huvud taget. Men jag tror att den här julen blir bättre, nu har jag Nova, och vi två tillsammans med Nicke är en egen familj. Så det är dags att skapa egna traditioner tillsammans.

Jag måste nog släppa lite på mitt sätt att föreställa mig julen, och sluta vara så kritisk mot allt som inte hör till "mammas jul". Men eftersom jag alltid har firat jul där, så är det dom traditionerna som följer med mig. Jag och Nicke är inte lika när det kommer till hur julen ska firas, så i år har här kompremissats. Och jag tror att det kommer bli superbra! Det är ju Novas första jul! =)
___________

Det blev ett långt inlägg, så jag ska nog börja avrunda lite. Amanda sover hos oss inatt också, hon ringde och var så gullig när hon frågade. Det lät ungefär så här: "Elle, jag tycker ju så jättemycket om att vara hos er och att leka med Nova. Kan inte jag få sova hos er inatt också? För jag tycker om er så mycket"
Och hur kan man säga nej till sånt? Hon är verkligen världens sötaste flicka, förutom Nova då ;D

Imorgon står storstädning på schemat, och sen middag + bingolotto hemma hos pappa.

Kommentarer
Postat av: Mamma Yvonne

Ja du Elisabeth, det var tider det, men nu är det dags för Dig och Niklas att skapa egna traditioner, även om de dina inte är långt borta. Vi önskar naturligtvis att du kunde fira jul med oss, men det kanske också blir nån gång.

Vi önskar dig, både jag o Benny, dig och de dina, EN RIKTIG GOD JUL och så ses vi kanske under Julhelgen.

Vi saknar Dig vid Julbordet!

Jag älskar dig mitt lilla barn!

Ha det gott och sköt om er!

Puss och kram från mamma

2009-12-22 @ 23:18:14
URL: http://thysellskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0