Torsdag kväll

Jag har tråkigt. Nicke är inte hemma och Smulan ligger och sover. Det är alldelens för tyst här, bara grannarnas mummel och datorn hörs.
Ikväll/idag har jag varit med Elin. Vi har satt ihop alla nya möbler vi köpte på Ikea till lillans rum igår. Det blev kanonbra! Är verkligen helnöjd. Nu saknas det bara tavlor, gardiner och lampor. Och bardet och pallarna som hör ihop med resten av möblerna. Men det ska vi köpa senare, rummet kommer ju hur som helst inte användas än på ett bra tag. Men det är grymt skönt att ha det nästan färdigt.

Vi åkte ju till Kolmården i söndags morgon, och vi har haft det superbra! Vi hade hyrt en stuga på campingen där, som förövrigt var jättefin och mysig! Måndagen var det Kolmården för hela slanten, snacka om att man var less i benen efteråt. Och i öronen, satan vad barn kan prata. På tisdagen gick vi på resten av Kolmården innan vi åkte hem. När vi var påväg hem kom vi på att vi skulle fara på ikea och beställa hemleverans på lillans möbler. Så vi gick in på Ikea i gävle, men dom hade såklart inte dom möblerna i sitt sortiment. Haha, det var en jäkla skillnad på storleken mellan gävle och sundsvalls ikea. Gävles var pyttelitet!

Så vi skyndade oss till Sundsvall, och kom fram typ 19.40, och dom stängde 20.00. Vi dumpade av barnen i Småland, (ni vet, stället där man kan lämna barnen medans man handlar) och nästan sprang upp. Väl där visade det sig att dom inte hade hemkörning pådom grejorna. Och vi skulle aldrig hinna köpa ut dom och hyra ett släp på dom resterande 10 minuterna. Så det var bara att sätta sig bilen och åka hem.

Igår när jag vaknade sa Nicke att han ville åka på ikea, så vi packade in oss bilen och for. Som om inte Nicke kört nog mycket! Smulan fick vara hos farmor, vi ville inte tvinga henne att åka bil igen. Men hon hade varit så duktig, flickan min! =)

Nicke är i Sundsvall (igen!) och ser på hockey idag. Han kommer väl hem på lite mer än en timme tror jag. Funderar på att lägga mig i sängen och slå på en film eller nåt. Tycker att jag ahr förtjänat det, så som jag städat och hållt på hela dagen.

Imorgon fyller jag år förresten, så det blir tårta och så här. Men typ bara familjen och några kompisar, orkar inte göra nån stor grej av det. Hur kul är det förresten att fylla 19? =)

Tänkte lägga in bilder och så ikväll, men jag orkar inte. Så ni får allt ta och vänta :P
Blev ett långt inlägg idag, men nu ska jag sluta. Ska ut och röka och sen väntar sängen tror jag. Om jag lyckas slita mig från datorn. Har 87 nya blogginlägg att läsa också :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0