Måndag dag

Lillan sover nu och jag sitter framför datan och svettas. Är förkyld och har feber, så jag känner mig rätt hängig. Tror jag har mensvärk också, har riktigt ont i magen. Typiskt att allt ska komma på samma gång. Igårkväll och i natt hade jag 39.4 graders feber, så jag hade ingen rolig natt. Frös och svettades om vartannat. Men imorse när jag vaknade var den borta. Skönt det, för annars hade jag nog inte orkat ta hand om lillan ensam, Nicke jobbar ju.

Idag blir det bara lugnt, orkar inte göra någonting. Ska iallafall diska och plocka undan lite, men sen blir det bara att slappa. Ska försöka ta mig orken att gå och duscha.

Igår var vi på bilbingo (haha, jag vet vad ni tänker! =D) och jag vann! 500 kronor rikare blev jag! Det är inte dumt! Sen var jag med Jossan på kvällen när Nicke var på jobbet. Vi gjorde inte så mycket, lekte med Nova och tog en långpromenad. Bla till statiol för att pumpa Nickes cykel. Jag la mig ganska tidigt, men hade väldigt svårt att somna. Lillan somnade i vagnen igår, men vaknade runt tolv. Då flyttade jag över henne till våran säng, och då slutade hon grina och somnade om på en gång. Hon ville bara ha lite kärlek och närhet. Och självklart får hon det! Idag har vi legat i sängen och myst och lekt en massa, jag kan verkligen inte få nog av henne! Hon är verkligen mitt allt!

Nicke åker till Finland på onsdag för att se hockey, och kommer hem på torsdag. Ja, jag tycker också att det är onödigt. Men han ville så gärna, så klart han får fara. Då ska Carro komma hit och sova med mig och Nova, det ska blir kul! =)
Ska även till ungdomsmott på onsdag morgon för att skaffa p-piller. Vill inte ha en till bäbis nu. Det får dröja minst nåt år eller så. Jag vill kunna ägna all min tid och energi till Nova. Och det kommer jag inte kunna göra om det kommer en till liten. Plus att jag vill gå ner all extra vikt jag la på mig under första graviditeten.

På tal om det så går dieten superbra! Har inte syndat eller ätit nåt onyttigt alls på hela veckan. Eller jo, pyttelite godis i lördags, men det är allt. Har inte ens velat smaka något egentligen. Är riktigt peppad nu! Ska ta tag i träningen så fort förkylningen gått över. Måste bara bestämma vars vi ska träna med Johanna. Det var ju så dyrt på Iksu, så vi får se vart vi hamnar.

Nu ska jag gå och duscha innan lillan vaknar, sen städa lite. Nya bilder kommer sen, orkar inte föra över dom på datan än. Slänger istället in en bild på en LITEN Nova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0