Onsdag morgon

Idag blev det tidigt, lillan vaknade halv sju och ville ha mat. Lite konstigt, för hon åt runt halv sex. Men hon ville nästan inte äta något, och inte heller somna om. Vi låg och myste ganska länge i sängen innan vi klev upp. Ringde vårdcentralen när dom öppnade klockan åtta, så nu har jag fått en tid klockan två. Måste dit och kolla upp kejsarsnittet, nu har jag så ont så jag knappt kan gå. Plus att det inte ser så fint ut, det varar lite och blöder. Tycker att det borde vara läkt nu, det har ju ändå gått sex veckor. Men jag får vänta och höra vad dom säger.

Jag tror att lilla håller på att bli dålig igen, hon har kräkts en massa nu på morgonen. Och inte sån där överflödskräkning om dom kan få om dom ätit för mycket, för hon har nästan inte ätit något. Just nu ligger hon och sover i vår säng, mitt bland alla nytvättade kläder. Men hon vill inte vara ensam, så jag passar på att vika tvätten när det är lugnt och jag inte har nån jag måste bära runt på. Ska vänta och se om hon vill äta efter hon vaknat, annars ringer jag Nicke och hör vad han säger.

Och inte blev det att fara till mamma idag, det går ju inte när jag ska till vårdcentralen. Hoppas Nicke hinner hem och kan ta lillan, plus skjutsa mig, annars lär det ta tid, så ont som det gör. Han skulle ringa efter han käkat lunch, vilket borde vara ganska snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0