Måndag morgon

Lillan bestämde sig för att vara jobbig idag, hon vägrade somna om efter det att jag ammat henne klockan fem i morse. Så hon har varit vaken och pigg sedan dess! Vi låg och myste i sängen till sju, innan hon var hungrig igen och vi klev upp. Så det blev en tidig morgon för oss, vi är redan färdiga. Har även hunnit plocka undan lite och vika tvätten från igår.

Ska snart iväg till mamma, ska bara klä lillan och göra det sista först. Hon ligger i sin säng (!) nu och pratar en massa. Men hon trivs inte riktigt med att vara själv, med det ändå gått bättre än vad jag trodde.

Har pratat med trygghansa nu på morgonen också, och inte får jag ut några pengar från när jag låg inne med lillan på sjukhuset. Hade som räknat med det, eftersom en annan tjej därifrån sagt att jag skulle det. Helskumt!

Igår var det storstädning och tvättning för hela slanten. Nicke tog med sig Nova och åkte iväg en sväng, så jag fick städa ifred. Det blir inte lika mycket gjort när lillan är hemma. Vi hann även med en långpromenad på kvällen, helskönt!

Nä, nu ska jag göra oss färdiga och börja gå ner till stan för att ta bussen.



En trött liten tjej!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej! Ring till försäkringskassan och be om att få tillfällig föräldrapenning för tiden ni låg på sjukhuset, så du slipper ta från dina vanliga mammadagar :)

2009-04-06 @ 11:44:15
URL: http://honeybum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0