Fredag kväll v.29+0

Ännu en vecka har gått och tden som gravid blir bara kortare. Går in i vecka 30 idag, så det är inte speciellt länge kvar nu. Känns otroligt spännande, men det är fortfarande svårt att fatta. Om två och en halv månad har jag en liten bäbis att ta hand om. Kan ni förstå?

Var hos barnmorskan imorse igen för att göra en glukosbelastning. Skulle dricka tre glas med nån sockerblandning för att se hur kroppen tar hand och bryter ner sockret. Fick ligga där i två timmar, hade med mig ipoden men somnade. Allt såg då bara bra ut, ingen graviditetsdiabetes eller några problem. Dock fick vi kolla bäbis en extra gång, första gången vi lyssnade på bäbis hjärta slog det alldelens för snabbt, så banrmorskan ville kontrollera igen efter en halvtimme, och då hade allt gått tillbaka till det normala. Så det avr skönt att det inte var något fel, barnmorskan så att det kan bli så ibland pga allt socker, men ville ändå kolla upp lite extra.

Annars har jag inte hunnit med så mycket, även fast jag vaknade kl sju imorse. Det hos barnmorskan tog mellan åtta och elva, och sen blev det hem för lunch. Åkte till Rusta med Malin, och sen storhandling med Nicke inför söndagens julmiddag. Väntar på att älsklingen ska komma hem från hockeyn, ska åka iväg en sväng till Ersboda för att hämta igen våran tv.

Var förresten och kollade på ytterligare en lägenhet igår, på Ersboda. Den avr också jättefin, inga fel alls egentligen. Men både jag och Nicke är osäkra, vi vet som inte hur vi ska göra riktigt. Blir att ta sig en rejäl funderare under helgen.

Aja, ska upp och sociala lite med familjen en stund, sen blir det att ta veckans magbild. Slänger väl in en bild imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0